söndag 11 augusti 2013

gata upp och gata ner.

Hur är det med ert Hemnet-beroende? Jag älskar att titta in i andras hem på hemnet, i magasin eller på bloggar. Älska inredningen eller hata den. Vilket som och nyss fastnade jag för några pampiga nybyggda hus som vi spanat på i kataloger eller stora gamla herrgårdar. Och så älskar jag att promenera i andra städer, se fasader, gamla som nya. Helst vill jag kunna se in lite och fundera över vem som bor där. I Västervik hittar man fina gamla hus i glada färger, smala gränder och gator med kullersten.




















































Det här ser väldigt mysigt ut och var till salu, men med en takhöjd på 2 meter? De måste verkligen ha varit kortväxt förr.

5 kommentarer:

  1. Jag älskar det. Inspireras massor av hemnet , Alvhem mäkleri, tidningar och bloggar! Kan lätt sitta timmar och drömma mig bort till ett stenhus på Gotland, en gammal skola i Småland, eller ett trähus på Norderön;)

    /Alex

    www.Alexochcarin.wordpress.com

    ps. har lite svårigheter att kommentera på din blodd, både från mobieln och datorn..

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att drömma sig bort en stund i andras hus =)
    När vi skulle rusta kök och badrum tittade jag mycket på hus till salu på hemnet för att få inspiration.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Sjukligt beroende av Hemnet! Kollar även i Östersund ;)

    SvaraRadera
  4. Mitt Hemnetberoende går lite i perioder, nu har det varit ganska lugnt på sistone. Dock älskar jag, precis som du, att promenera runt och beundra vackra hus och byggnader. Majoriteten av alla bilder jag tagit i sommar har varit på just hus och olika detaljer kring dessa.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är ju så galet kul att få titta in i andras hem, både på nätet och i verkligheten. När jag var lite brukade jag fantisera om att hela världen stannade och att jag då kunde gå runt i andras hus och titta hur de hade det!
    ja 2 meter i takhöjd var inte högt!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.