lördag 17 november 2012

vintertema.

Bredvid kakelugnen har vi ett halvmåne bord som så småningom ska målas vitt. Ett mycket fint bord som jag har ärvt av min fina gammelmormors bror. Bordet har nu fått ett tema av vinter.
 Under bordet har jag lagt ved i en fin sockerlåda.
 En mycket vacker ljusstake som jag har fyndat på Hemtex lyser upp bordet. Bredvid har jag lagt några kronljus i bunt och lindat ett spetsband runt.
 I en vit kanna står några kvistar som spolats rena av vattnet och hämtats vid strandkanten.
I en filtkorg hamnade värmeljus och kottar.

5 kommentarer:

  1. Åh så mycket fint! Ni verkar bo i sådant vackert hem!

    SvaraRadera
  2. Inspiration i massor!
    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  3. Vad vackert du har gjort. I naturen kan man hitta allt möjligt fint, man behöver inte köpa en massa dyra saker hela tiden. Drivved är så otroligt vackert, önskar jag hade nära till havet så man kunde hitta lite vackra saker själv. Har tagit två skogspromenader idag och plockat kottar, granris och blåbärsris =)
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Annica

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.