torsdag 2 augusti 2012

Räkrulle, röda vinbär & vaxpropp.

Alltså. En erfarenhet rikare har jag blivit i dag. Kanske flera också. Det jag tänkte på var, att jag i dag har sett världens största vaxpropp (även om jag inte sett så många), fick känna lyckan över att faktiskt höra på båda öronen när de spolat mitt högra öra. Sedan fick vi fint fika hos gammelmormors bror när vi kom hem till ön och Vilja har hoppat studsmatta för första gången i sitt liv. Och vi har tagit bort ena kanten på hennes spjälsäng. Ätit karten på röda vinbär som bara den. Så stor hon börjar bli vår fina tjej.

Och vi närmar oss hösten med stormsteg och på ett sätt ser jag framemot augusti och september. De brukar kunna bjuda på många fina sensommardagar med bär i överflöd (förhoppningsvis) och det är dags för turer till fjälls, där det bara blir vackrare och vackrare för var dag som vi närmar oss höst. Hur känner ni inför augusti?

På väg ner till IKEA i Sundsvall stannade vi och åt lunch på Torps hembygdsgård. Ett mysigt, gammalt café med väldigt goda räkrullar.
 Pelargoner och blommiga kuddar. Fint som bara den.
 
 Med känsla för fina detaljer.
Sötast på stället och här ringde det i en "vanlig" telefon och hon var så fundersam över vad det var för något och tanken slog mig att när Vilja är större så finns det säkert inte fast telefoni längre.
 Det fanns ett litet museum på övervåningen av hembygdsgården och vi gick såklart en sväng där.
 Barnmorskeverktyg
 Ett gammalt vackert skåp med en tallrikshylla. Det är något som jag verkligen önskar till vårat hem.
 
 
Det var otroligt vackra saker man kunde använda till sina barn förr, men tänk vad otroligt opraktiska dessa skulle kännas i jämförelse med dagens barnvagnar och matstolar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.