onsdag 29 augusti 2012

Mellan två årstider.

Ljumma vindar och varmt i luften. Varmare än många sommardagar. Vi har städat och fixat utomhus. Förbereder för kallare dagar, inför vintern.

Förberett några pelargoner inför vintern (har så många så vet inte vart jag ska få plats med dem). Konstaterat att det blir mycket tomater som snart måste få flytta in. Sparkat boll. Busat. Fotograferat och bara varit.

Natten som var vaknade jag och mådde otroligt illa. Tror jag har drabbats av förskolesjukan. Förskolesjukan – den att föräldraledigheten snart är över och jag inte får gosa liten Vilja lika mycket som jag vill. Liten sötnos funderade över hur jag tänkte när jag tog med henne ut i det höga gräset. Här kommer en protest och hon ropar högt: Maammmaaa!
 

4 kommentarer:

  1. Låter som en mysig dag! Så skönt med en varm dag. Tråkigt att föräldraledigheten snart är över. Hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En dag då man känner att hösten är på väg och man uppskattar värmen lite extra :) Ha en fin torsdag.

      Radera
  2. Ja, nu känns det verkligen som om hösten är på ingång, på allvar. Måste dock erkänna att jag längtar efter kyligare dagar, mysiga mörka kvällar med te, levande ljust och en bra bok i soffan, tjockare kläder och framförallt en färgsprakande natur.
    Önskar er en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar också efter hösten nu. Det är en ganska lugn tid, då man går in i rutiner och bara uppskattar små saker i vardagen. Ha en fin torsdag. Kramar från mig

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.