torsdag 12 juli 2012

Cykla i diket mot semestern?

Känslan att gå från arbetet vid lunch och veta att det är semester, var som att vara liten flicka och att få sommarlov. Även om jag nu vet att det behöver göras några timmar kommande veckor, för att det hör till mitt arbete, så är det så skönt att kunna göra det exakt när jag vill. Det är sådant som man får ta när man har sådan möjlighet till flexibilitet resten av året.

När jag cyklade mot färjan var det sommar, det kändes som att jag inte hade kunnat välja en bättre dag för att påbörja semestern. Det luktade sommar och varmt. Och det var så himmelskt vackert blommande i diket att jag höll på köra av vägen, med cykeln. Det ni.

Eftermiddagen har bjudits på mestadels sommarregn. Tur att det inte alls spelar någon roll. Då vi alla fick äta lunch tillsammans och får göra det i flera veckor tillsammans. Se Vilja leka i sin egen sandlåda för allra första gången och allt det där som är lite vardag, men som ändå känns himlans fint just nu och som gör mig lycklig långt in i hjärtat. Det ska firas i kväll. Inte ute i solstolen med hallonvin. Utan i soffan med annat gott.

Välkommen semester!
 
Så otroligt vackert det kan vara vid Storsjön en sommarkväll i juli.

5 kommentarer:

  1. Vilken helt magisk start på semestern. Njut nu allt ni kan.
    Härligt ! Sandra, visst vet du att du har verifieringskod på alla kommentarer? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här ska njutas och lite extra mycket eftersom dagisstarten närmar sig alldeles för fort :(
      Hade ingen aning om det och jag som blir irriterad så fort någon annan har det ;) Ska ta bort det på en gång. Tack för att du sa det!
      Kram

      Radera
  2. Underbar känsla! Om cirka 8 timmar hoppas även jag kunna lämna jobbet med den känslan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra kort! ja dagen då man går på semester är allt något speciellt, när allt ligger framför en och man vet att man ska njuta av varje sekund med sina nära och kära! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.