måndag 25 juni 2012

Kring midsommarstången.

I diket vid den smala vägen trängs midsommarblomster, smörblommor och styvmorsviol. På ägorna ligger de vita runda sockerbitarna, eller balarna. Det kändes som riktig sommar när jag på cykel färdades hemåt. Det luktade sommar, lite torkat hö från ägorna och varmt. Små regndroppar mot näsan, sommarregn. Det är nu efter midsommar som sommaren börjar och därför bjuder jag på några bilder från midsommarafton. Maten har jag tyvärr inte lyckats fånga på så många bilder, men ska välja ut mina favoriter en annan dag. För det känns som att vi har ätit och fikat gott hela dagarna.
 Filtmys på gräsmattan utanför hembygdsgården.
 Söta lilla Hedda.
 Midsommarstångens resning. Den var så enkel, men så himla fin.
 
 
 Vilja ville gärna plocka blommorna från stången.
 Vi dansade små grodorna både innan efter den "riktiga" ringdansen. Hon var himmelskt söt.
Funderade och filosoferade över dragkampen. Vilja älskade att få springa omkring och inspektera allt och alla. Vår lilla tjej som varit så mycket mamma och pappa visade ingen blyghet alls.
 En paus med bästisen.
Och vet ni, i går sa Vilja "mamma" på riktigt. Hon har sagt det länge, men i går var det på riktigt och i dag hörde jag att det är väldigt nära ett mycket tydligt pappa. Vår älskade tjej. Dessutom var det i torsdags 4 år sedan jag för allra första gången träffade finaste Henrik, dagen då hann klev in och fångade mitt hjärta. Älskade fina sambo och världens bästa pappa.

4 kommentarer:

  1. vilka fina bilder! ni är så fina där ni går barfota i gräset!! å så mysigt att hon sa "mamma" och nästan "pappa"! ja vi vill hemskt gärna se all god mat ni har ätigt och gärna recepten!! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! :)

    SvaraRadera
  3. Vad fina ni var!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  4. Det är stort med första mamma och pappa, så härligt och du, vad himla snygg du är på bilderna!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.