fredag 15 juni 2012

Inställd "Den blomstertid".

Det borde vara en dag då hela kroppen spritter av glädje, så att man gör kullerbyttor i gräset och bara myser på filten av värmen, då solen lyser i dag. Det är det inte, det är sådan dag som jag skulle behöva sova en liten stund. Det är nog den här perioden vi är i. Mamma och pappa är bäst i världen. Och jag har all förståelse, då det måste vara extremt omtumlande för en liten att inse att mamma och pappa kan försvinna. Vår älskade lilla Vilja. Botemedlet på detta är kärlek och närhet. Det är här vi bygger trygghet och vi klarar det med stöd av varandra.

Hade sett framemot något fint i dag, som blev inställt pga magsjuka. Min älskade brorsons allra första skolavslutning. Och han, som hade sett framemot den, och ville att alla skulle komma. Vi hade tagit fram finkläderna, förberett för att plocka vackra ängsblommor till honom, sjunga ”Den blomstertid” och fälla några tårar av stolthet, där på avslutningen. Och jag längtar efter honom, så otroligt mycket. Tur att vi ändå fick bjuda släktingar på rabarbermuffins och kaffe här hemma, det var plåster på såren för oss.

Det har även varit en tid då jag tänkt mycket på att vår tid tillsammans är begränsad och då är det läkande att ha fått tillbringa två dagar med mormor och hennes bror. Och att mormor och jag ska koka saft av alla de häggar vi har här hemma. Det längtar jag efter. Momma och jag.

Nu välkomnar vi helgen med barfotamys i gräset. Fin helg till er alla.

7 kommentarer:

  1. Inte var det väl Kevin som råkade få magsjuka på sin allra första examensdag? Sån otur får man inte ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var det och även om vi blev ledsna över det så kan jag tänka mig att han var så ledsen över det :(

      Radera
  2. ja tänk när man inser att sin mamma och pappa kan försvinna, klart man vill hålla i dem hårt hårt hela tiden. Nej men fy inte kul med magsjuka på sin första skolavslutning, men mysigt ändå att ni fick träffa släkten! ja, ibland tycker jag att det bara slår en hur skört livet är och hur snabbt det kan gå när en när och kär försvinner, det gäller att njuta varje dag och att se till att träffa de man håller kära ofta ofta!
    ha en mycket mysig helg nu! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant och ofta är man så dålig på att leva i nuet. Hoppas att ni hade en mysig student i går. Kram

      Radera
  3. Vad skönt att ni fick lite mysigt tillsammans även om det inte riktigt blev som ni tänkt er.
    Vad bra att du passar på att njuta av de stunder du får tillsammans med släkten, för man vet som sagt var inte när den är slut.
    Håller tummarna för barfotaväder för er del, själv tänker jag sila sand mellan tårna i ett varmt Turkiet =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade gärna följt med dig, då vi inte verkar få varmare än 10 grader här :( NJUT!!! Kram från Sandra

      Radera
  4. Nemen, stackars liten som blev magsjuk på sin skolavslutningsdag :( !!!

    Alva har varit precis sådär en period, bara mamma och pappa som duger ! Krama om lilla prinsessan från mig <3

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.