fredag 11 maj 2012

På kyrkis.

I går var vi på öppet kyrkis inne i stan. Det var roligt att få träffa Laila och Emil, men tyckte att kyrkis just där inte var så bra. Vilja tycker att det just nu är roligast att leka med mamma och pappa, hon är inte blyg, men hon är gärna med oss. Hon är nog ganska van att vi leker med henne, så hon ser väl oss som lekvänner också. Men tycker att det är nyttigt att hon får komma i väg på sådan verksamhet lite då och då. Nästa gång föredrar jag nog öppna förskolan i stället. Men först vill jag åka ut till huset som Laila med familj bygger, bjuda på fika medan de arbetar och bli alldeles avundsjuk på deras hus. Vilken känsla det måste vara att få bygga nytt, allt från grunden och välja allt, precis som man vill ha det. Vi var även förbi växtvaruhuset och där kan jag gå hur länge som helst och inspektera alla blommor, träd, bär, krukor osv. Lilla fröken likaså. Nu ska jag gå och vila en stund medan Vilja sover. Fin fredag och helg till er alla.
 
 Vilja och pappa åker rutchkana på kyrkis.
Vilja hade gärna luktat på alla blommor som fanns på växtvaruhuset. Här luktar hon på de som fanns i tunnan utanför.

1 kommentar:

  1. Härligt! KOmmer verkligen att sakna Öpnna förskolan till hösten när de kör igång igen och Elsa ska vara på förskolan och jag kanske på jobb! Känns vemodigt :/ KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.