måndag 14 maj 2012

Lite extra lyxigt på en måndag.

Vilken dag jag har haft. Riktigt ompysslad såhär på en måndag. Blev rätt sent i går innan jag la mig då jag satt med arbete och före 06 är vi vaken här varje morgon. Tidig förmiddag la jag mig och sov två timmar, vaknade till doften av mat. På bordet väntade god tacopaj och äppelpaj till efterrätt. Innan det var dags för Henrik att åka på arbete igen, så stoppade vi ner Vilja i bärselen och tog en skön skogspromenad. Det blåste väldigt mycket, men i skogen var det väldigt skönt och solen strålade på oss. Ska även nämna att under de där två timmarna som jag sov plockade Henrik undan, vek tvätt, strök skjortor och lagade mat förstås. Det måste vara något visst med min sambo som hinner det på två timmar, världens finaste sambo. Att sedan få hoppa ner i kvällsbadet med Vilja och plaska ur allt vatten ur badkaret så att hon kiknar av skratt fulländade den här dagen och det har varit en mamma-lyx-dag. Nu är det inte många dagar kvar till att vi får flera lediga dagar tillsammans. Det längtar jag efter.
 Bästisar.
 
 
 Vackra blåsippor längs hela stigen.
Fin utsikt där vi kom ut från stigen. Högt och fint.

2 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har, så roligt att jag hittade hit.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.