söndag 15 april 2012

Fint med tranor.

Nattningarna här hemma är rätt långa och tålamodet får sig en riktig prövning, så oftast hjälps vi åt varje kväll med att vara inne hos Vilja. Med tanke på tiden hon kliver upp på morgonen så börjar man själv vilja gå och lägga sig när man säger god natt till henne. I dag passade jag på att sova på förmiddagen när Vilja sov. Vi hoppas att det är något tillfälligt och att det snart blir bättre. Förmiddagen bjöd på solsken och nu väntar jag bara på all den snö som de säger ska komma i morgon. Nu ska jag plocka på lite mer här hemma och ta en sista vända med penseln på hyllorna innan jag ska sjunka ner riktigt i soffan, om jag orkar ska jag gå igenom bilderna från helgen. Vad har Ni hittat på i dag?
Vi fick se något riktigt härligt i dag. En flock med tranor flög alldeles ovanför oss flera minuter, trumpetande, fram och tillbaka och så vårigt.
I går på väg hem från fjällen fick jag tips om att de hade så gott godis på butiken i en av byarna som man passerar och så sant. Fagerströms. Just de här. Underbart goda och de ligger nu i den nya skålen så fint.

2 kommentarer:

  1. Det kan vara riktigt tålamodsprövande med nattningen, vi har ett bra flyt förtillfället nu på kvällarna men på dagarna har det helt vänt och hur trött hon än är vägrar hon att sova. Men men det ger sig förhoppningsvis snart! Idag har vi inte gjort mycket, vi har varit hundvakt och mest lekt runt både inne och ute!
    Jo det var en kampanj här på korgarna, så de borde ju vara det på maxi uppe hos er med!

    SvaraRadera
  2. Våra nattningar har blivit lite svåra nu tydligen, hon har vänt på dygnet och sover länge på morgonen (hon sover ännu) men vill inte sova på kvällen... innan så lade vi bara ner henne i sängen och gick ut så somnade hon av sig självt ! Kan det ha med ljuset att göra ? Vi får skaffa mörkläggningsgardiner ;) KRAM

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.