söndag 29 april 2012

Det där med att kräkas.

Har lyst med lite frånvaro. Det har dels berott på en överraskande magsjuka som drabbade oss alla tre (fy, trodde aldrig jag skulle kunna äta igen), men även att vi gjorde en del av helgplanen, att åka till en stuga som ligger vid min svärfars barndomshem. Där kunde vi hämta tillbaka lite krafter. Läsa bok framför öppna spisen och bara vara. På hemvägen åt vi lunch och umgicks med Viljas mormor, gammelmormor, min äldsta bror och Tobbe. Det var otroligt skönt att vara hemma drygt ett dygn senare och vi har verkligen fått njuta av en sak som är så härligt med att få bo hus. Henrik kunde vara ute och snicka, jag och lilla fröken var och hämtade några lådor i ett mycket gammalt hus som jag har frågat om jag får ta och efter att Vilja badat gick jag ut och krattade en liten stund, i kvällssolen. Sedan gick vi in och gjorde äggmackor. Så fantastiskt härligt. Nu är det lite kvällsmålning och ett hej till er. Hur har Er helg varit?
I kvällssolen såg vi att påskliljorna har börjat knoppa efter husknuten. Så jag längtar efter att det blommar och är grönt ute.

1 kommentar:

  1. fy de där med magsjuka är så läskigt! skönt att ni mår bättre nu! helgen har varit så bra så, strålande sol här och jag satt i t-shirt igår ute i trädgården, ja nu känns det som om sommaren snart är här!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.