lördag 18 februari 2012

Lördagstankar.

Här lyser solen med sin frånvaro. De senaste två dagarna har det blivit så härligt väder efter lunch och det får vi hoppas i dag också. Det har varit så rofyllt att vara utomhus, i förrgår kunde jag skotta undan drivsnö i endast tröja. Det är ett speciellt lugn att se hur de transporterar kalvar till ladugården där de har ungdjuren, mjölkbilen som åker förbi för att hämta mjölk hos den sista mjölkbonden på ön. Det får mig att känna doften av gräs och när de på sommaren är uppe tidigt för att påbörja skörden. Rogivande för mig, men de har mycket arbete dygnet runt för att sköta ett jordbruk. I går eftermiddag tog jag med mig Vilja och Teja ut i eftermiddagssolen och kollade omgivningen nere vid isen. Där kommer man kunna sitta långa stunder i vår med utsikt över fjället och med solen i ansiktet. Och kanske blir sommarens första dopp där.
Såg Svinalängorna i går kväll. Verkligen inte en-må-bra-film. En stark film, som rör om i hela kroppen på en och det gjorde ont i hjärtat att se den. Och det är inte bara film, det är många i Sverige som lever i en sådan vardag. Fin lördag till er.
Vi hade traditionell tacomiddag här i går och till efterrätt gjorde jag den här goda pajen med hallon, mango och kokos. Det är en så god blandning så jag skulle bara kunna sitta och äta röran av bär, frukt, kokos och riven lime.

2 kommentarer:

  1. Det både låter och ser jättegott ut! Är sugen på att baka lite idag så kanske skulle testa ditt recept.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du tyckte om pajen om du testade receptet. Kram

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.