söndag 5 februari 2012

Förbaskade aluminiumbit.

God morgon vänner och god morgon söndag. Här vaknade jag till att Henrik och Vilja lagade Scones i köket, de försökte smyga, men jag har bra hörsel. Vilka sötnosar. Innan frukost hamnade våra hjärtan i magen, då Vilja satte något i halsen. Henrik la henne på magen och vi gjorde allt för att få ut det. Först utan resultat. I all panik larmade jag 112 och precis då började vi få det under kontroll. Det var så läskigt när vi inte visste om det var slem eller om hon hade något i halsen och i sådana fall vad. Vi fick ut en liten aluminiumbit, en sådan som sitter på tandkrämstuben. Allt slem som kom är kroppens sätt att rensa ut det som sitter fast, helt fantastiskt egentligen. Lättade, kunde vi senare äta en god frukost med världens goaste tjej. Nu tittar vi på en reklamfilm från Disney Junior och jag njuter av att bara sitta och se på den här busiga, spralliga och otroligt charmiga lilla tjejen. Hon är vår. Ha en fin söndag.
 Mimmis rosettbutik. Viljas och mammas favorit.
Kanske borde den läggas till låtar som jag kan utantill.
I fönstret ser ni min lilla hörna över amaryllis och hyacinter som ska övervintra. Väntar på att de ska vissna riktigt, så att jag kan ställa undan dem. Satte om alla, så att det blev en mysig liten hörna för dem. Sedan ska jag plantera ut hyacinterna i en zinkhink eller träkorg när våren kommer.
Köpte en galltvål förra veckan, som sägs ska vara otroligt bra mot allt. Och då speciellt fläckar. I morse fick jag ett bra plagg att pröva på efter att det serverades blåbär till gröten. Återkommer med resultat.

7 kommentarer:

  1. Otäckt när det händer, tur i oturen att det händer när båda är hemma. Skönt att det gick bra i alla fall.

    Kramar Veronica

    SvaraRadera
  2. Fy så läskigt. Skönt att det gick bra.

    SvaraRadera
  3. FYFYFY vad otäckt det är !! Vi var med om samma sak för inte alls längesen och det var vidrigt, Jonas grät efteråt av chock (då var det en potatistärning från en barnmatsburk). Men annars så har Alva också lyckats sätta aluminiumbitar i halsen, sånna där små bitar som åker av från iprenkartorna... uh, så hemskt.

    Krama om finaste tjejen från oss !

    SvaraRadera
  4. Usch hemskt, men tur att det gick bra till slut!

    Har också tänkt köpa galltvål men det har inte blivit av än. Valde du flytande eller fast form?

    SvaraRadera
  5. Usch ja, man kan bli knäpp av att tänka på allt som kan hända. Tur att det gick bra!

    SvaraRadera
  6. Usch, vad läskigt, men vilken tur att det gick bra! Kroppen är fantastisk!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men fy fan vad läskigt!! :( Usch, usch, usch! Minna har också satt aluminium i halsen. Jag dunkade henne så sjukt hårt i ryggen att den bara flög ut.. You gotta do what you gotta do liksom..... :P Nu får vi börja städa och vakta nogrannare! Man kan aldrig vara för försiktig tycker jag nog. Är olyckan väl framme kommer man aldrig någonsin kunna förlåta sig själv och knappt leva mig sig själv i framtiden tror jag. Vill inte ens tänka på det!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.