söndag 26 februari 2012

Färgburkar.

Några timmar kvar innan det är dags att påbörja en ny vecka. De här lediga dagarna springer i väg och även om jag endast jobbar två dagar, så är måndag till onsdag väldigt intensiva dagar. Henrik är och städar klart det sista i lägenheten. Vi hann med en tur på skidor i den härliga solen i dag, men nu sover Vilja och jag ägnar mig åt sådana saker som jag kan passa på att göra när det bara är jag. Måla, sätta om blommor och såå fler fröer och lite annat pyssel. Tanken kom just över mig att det finns mycket rådjur här på ön, så de lär väl komma och mumsa upp alla blommor som jag pysslar på med nu. Häromdagen när jag var ute och åkte skidor hittade jag ett dött rådjur, det kan inte ha legat länge och ett tag visste jag inte ens om den var riktigt död. Blir lika ledsen varje gång jag ser ett dött djur. I dag var kadavret borta, så antingen har något rovdjur varit där och tagit med sig det eller så har någon varit och tagit bort det. Lärde mig något nytt av det eftersom jag började undra vad man gör när man hittar ett dött djur och man ska alltid kontakta polisen när man hittar någon av statens vilt, då det ska skickas vidare. Så även om jag gärna sitter och ser på dem ute på gården i sommar, så får de låta bli mina blommor. Det lär väl inte hjälpa om jag gör en egen matplats till dem, de lär säkert välja de färgglada bitarna. Det skulle jag också ha gjort. Hur har er helg varit vänner?

7 kommentarer:

  1. Det låter så vansinnigt mysigt när ni åker skidor. Liksom så naturligt. Att vara i naturen på just det viset är livskvalité. Är det inte så ? Och att Vilja så naturligt är en del av just det. Det är fantastiskt. Hoppas att du haft den bästa av helger Sandra. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor så att vi har den möjligheten att ha det som en så naturlig del av livet, men det är fantastiskt och väldigt rogivande. Hoppas att du har haft en underbar helg och får en fin start på veckan. Kram

      Radera
  2. ja det gäller och passa på när de sover, dock sover vår lilla sjukt lite på dagarna. Idag bara 40 minuter, så då gäller det verkligen att vara effektiv!
    jo när vi är ute på vift så blir det kanske inte allt den perfekta maten på det perfekta klockslaget, men det får blir så ibland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir nästan lite stressad när de endast sover korta stunder, för man hinner bara göra det man "måste" innan de vaknar. När hon sover så kort stund på dagen när vaknar hon då på morgonen och lägger sig på kvällen?

      Radera
  3. Jag blir också ledsen när jag ser ett dött djur. Det spelar ingen roll vilket djur, blir alltid lika ledsen... Djurvän som man är :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.