tisdag 31 januari 2012

Nu står vi upp.

Började dagen 05.15 av att klockan ringde. Tänkte försöka få snooza en stund, men möts av en söt tjej som ler mot mig från spjälsängen. Fin start på dagen det. Och morgonmys med hela familjen en tisdagmorgon är vi inte bortskämda med. Dagen fortsätter med träning på gymmet. Vilja älskar att spegla sig i de stora speglarna och försöker göra likadana upphopp som mamma. Vi går vidare till barnrytmiken som vi längtat till. Vilja får mitt mamma-hjärta att hoppa lite extra när hon ställer sig rakt upp i ringen, två gånger. Allra första gången vår tjej ställer sig. Hon har visat att hon kan senare på dagen också. Vi äter pannkakor och skaldjurspasta på stan. Tar in en dos stadsluft. Promenerar till farmor och farfar för att äta årets goda kroppkakor. Så goda. Vilja har somnat gott i bilstolen och jag ska luta mig tillbaka och hitta inspiration i Digitalfoto. Efter en sådan här dag somnar man gott med ett leende på läpparna och i hjärtat.

3 kommentarer:

  1. vilken härlig dag det låter som ni haft!det är från sådanan dagar man tankar energi och att hon ställde sig upp med, så duktigt lite tjej!!

    SvaraRadera
  2. Duktiga tjejen! Låter som en härlig dag!! :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig blogg jag råkade ramla in på här då :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.