söndag 27 november 2011

Vitt är vackert.

Vänner. Min önskan om att få komma hem till en vit första advent blev sann. Det är så förbaskat vackert. Som jag har längtat. Vi har en liten bit kvar att åka innan vi landar hemma efter en mycket trevlig helg. Ett fint dop i går. Fått träffa minsta kusinen till Vilja för första gången och i går höll jag henne i famnen. Det gör mig varm i hjärtat. Det som också gör mig väldigt varm i hjärtat var att få se lyckan i Viljas ögon över att få träffa kusin Alice. Hon kröp efter henne, vände huvudet dit hon gick och det var Alice till 90 procent. Vi längtar redan efter hela familjen, men vi ses igen om mindre än en månad. Vi har en vecka med en lång att-göra-lista, en lista som känns väldigt välkommen. På den listan skriver jag även nu: 1) Introducera Vilja för snön och åka pulka för första gången. 2) Ge mina fina några extra kramar. Njut av det som är kvar av den här första advent. I morgon ska jag bjuda på lite bilder från helgen.

4 kommentarer:

  1. Ohh underbart =D, låter som en perfekt första advent =D

    SvaraRadera
  2. Åh, längtar också efter snö. Massor! Idag var det i alla fall inte runt tio grader utan runt två när jag vaknade. Julkänslan väntar på sig. Förra året var ju lite lättare med konstant snö från oktober ;)
    Fin måndag ! kram

    SvaraRadera
  3. Det låter som om ni haft en fin helg.
    Vårt adventsväder var minst sagt blåsigt...usch, vad det regnade. Det var nästan lite kusligt ett tag, men som tur var klarade jag mig bra. Hade en vän som kom över en sväng och fikade, vilket var mysigt.
    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. å så avundsjuk jag är, jag vill också ha snö!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.