måndag 28 november 2011

Kusinträff första kvällen.

Vi kom fram till Karlstad ganska sent på fredagkväll. Vi fick god mat och hann umgås en stund innan det var läggdags. Det är rätt skönt med andra småbarnsföräldrar som också föredrar tidiga kvällar. Alice dukade så fint till Vilja och först blev hon nog lite brydd över att allt som låg framför Vilja åkte i golvet, men det byttes senare mot glada skratt. De var så söta. Tänk vad de här tre kusinerna ska ha roligt när alla börjar springa omkring.

Alice hjälpte oss med Vilja väldigt mycket. Hon bytte kläder, bytte blöja och hjälpte till med vällingen. Borsta tänderna fick Vilja göra tre gånger i lördags också. Hon var så duktig och så stor hon känns nu när det är två små med i bilden.

Vi har ingen babyvakt, men det är något vi måste skaffa. Dels för att använda när man åker bort och nu när det blir större boende och Vilja har möjlighet att sova ute både nu och till sommaren. Vi har vid behov använt en app för telefonerna, när jag var in och tittade till Vilja så låg hon som på bilden ovan. Redan då log jag åt att hon var så nära något hon tycker är så spännande, nästa gång jag kom in satt hon upp i sängen och såg överlycklig ut, med telefonen i händerna. Här ser ni den andra pyjamasen som jag skrev om i förra inlägget.

1 kommentar:

  1. åh karlstad, nu fick jag hemlängtan ! tur att vi åker hem på fredag :) hihi. Vart var ni någonstans ? kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.