onsdag 26 oktober 2011

Trött. På riktigt.

Nu har jag helg, vilken lyx att få helg redan på en onsdag. Däremot är det välbehövligt. Jag har pratat om dålig sömn på nätterna i över 7 månader, men natten som var, är den hittills jobbigaste natten. Vilja började tidigt på kvällen med att vakna med ett riktigt gallskrik, så ledsen, och svårtröstad. Sedan fortsatte natten oroligt. Man var glad om man fick sova mer än en halvtimme i sträck och jag var så trött när jag promenerade till jobbet i morse, att det kändes som att jag inte skulle kunna göra ett bra jobb. Med en kopp kaffe gick allt bra och jag är klar med månadens arbete. Jag vet inte varför hon har varit så orolig i natt. En sak jag är rädd för är att hon fick ont i magen av naturell yoghurt, som hon har fått som mellanmål två dagar i rad. Hennes bajs var också rätt konstigt och annorlunda. Någon som har erfarenhet av att ett barn varit känslig mot laktos i tidig ålder? I dag fick hon barnyoghurt på burk, den har hon ätit förut utan problem, så får vi se om det blir bättre i magen och hur natten blir. Det kan såklart vara fler tänder, utvecklingsfas eller något annat. Tänk om hon ändå kunde tala om för mig vad som är fel. Vi skulle ha börjat babysim omgång 2 i dag, men det fanns inte en tanke på att gå dit. Vilja och jag myste ner oss i sängen i stället och sov en lång stund. På eftermiddagen har Viljas morfar varit hit och nu är jag hundvakt åt min brors hund, så soffan får vänta en stund. Då det nu är dags för hundrastning. Hur har er dag var varit?

3 kommentarer:

  1. Åh vad det var en jobbig tid. Hoppas att lilltösen snart kommer på att det är godare att sova.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Stackars liten! Hoppas verkligen att ni får sova bättre inatt. Har du pratat med er BVC-sköterska om detta?

    Kram Ellinor

    Sv: Tusen tack för gratulationen!

    SvaraRadera
  3. Fy det är så jobbigt när det händer alltså. Vi har också haft ett par såna nätter och mest troligt är det nåt dom har ätit. Man ska väl vara försiktig med mjölkprodukter i början och helst vänta tills dom är över ett år. Men vi har då gett Lilli mjölk och yoghurt så hon får smaka, men nån gång kanske det blev för mycket så hon verkade ha jätteont i magen iaf.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.