måndag 31 oktober 2011

Produkter från Philips Avent.

I dag kom Viljas gammelmoster förbi oss med produkter från Philips Avent. Vi blev såklart väldigt glada, då jag tycker väldigt mycket om deras produkter. Vi har sedan tidigare en pipmugg och ett par nappar. Vi fick i dag en nappflaska (som tyvärr är för liten nu, men som vi sparar), en till pipmugg, två stycken matskedar och två söta nappar. Napparna är inte med på bilden, men de får ni säkert se på någon bild senare. Tack snälla "skratt-tanten" hälsar lilla Vilja.
När Vilja blev 7 månader så hade jag tänkt skriva lite om Vilja, som jag gör ibland, men hann inte med och väldigt mycket av hennes utveckling följer ni ändå. En sak som jag inte har skrivit om är Viljas mat. På Viljas 7 månaders dag slutade jag amma henne helt, två veckor innan blev det av sig själv endast amning på nätterna och en kväll var det som att jag kom att tänka på att det inte är för matens skull jag ammar henne längre, det är mer för det mysiga och nu är hon så stor så att vi kan gosa ändå. Så den kommande natten testade jag och det var helt utan problem som jag slutade amma. Visst känns det ibland konstigt när man för några månader sedan levde i amningen. Tiden går så fort och det är bara att försöka följa med. Liten blir stor. Och varje dag ger hon oss så mycket med sin otroligt starka vilja, sina leenden, olika påhitt, utvecklingssteg, ljud och sång. Det är alltid något nytt och hon är vår lilla ögonsten. Som vi älskar så mycket.

1 kommentar:

  1. Jag är på slutspurten av min amning och min son är snart också 7 månader. Känner som du att det känns lite sorgligt men man kan ju gosa ändå.
    Ger du välling tidig morgon eller är det först på morgonen hon får typ välling eller gröt?
    Trevlig kväll =)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.