fredag 21 oktober 2011

Hundbiten? Nej tack och lov inte.

Nära. Kanske. Kan faktiskt inte svara på om hunden hade gjort något om hon hade kunnat. Jag var snabb nog att få undan Vilja, men fy vad hemskt det kändes och Vilja blev väldigt rädd. Kanske mer rädd för att jag blev så rädd än för hunden. Det får vi hoppas. Hon visade inga tecken på rädsla för Teja när vi kom hem och då är hon tio gånger större, men för små hundar kanske det är annorlunda nästa gång. Vet inte hur jag ska hantera det här med Vilja och hundar, det är andra gången på en vecka som jag råkar ut för att en hund hittar på något konstigt. Så till att jag har hämtat mig, så tänker jag hålla Vilja borta från hundar. Lita på barn och hundar ska man nog aldrig göra.

Härliga fredag är här och även om det blir en kort helg för oss, eftersom Henrik jobbar dygn på söndag, så är det ändå en skön känsla med helgen och fredag. Vi har haft en trevlig födelsedagsfika i dag och även varit på jobbet och hälsat på, det är inte så ofta de träffar Vilja och det är klart att man vill visa upp det finaste man har. Vi har även varit ner på stan en sväng. Kappahl har, tag 3 betala för 2, på alla barnkläder och då passar jag på eftersom jag dagligen plockar bort kläder som Vilja har växt ur. Måste ta och rensa i högen som de kläderna hamnar i. Ni ska få se kläderna som fick flytta in i Viljas garderob senare. Passa på att gå på Kappahl, de har även 25% på alla ytterkläder.


Vad har ni för planer inför helgen? Vilja har på sig en ny ljusrosa baströja med puffärm från H&M, så mjuk och skön. På bilderna ska hon till att vila lite lunch, men först ville hon träna lite på att krypa och klättra ur sängen. Sötnos. När fick ni sänka ner er spjälsäng?
Nu har lilla hjärtat vaknat. Så vi ska klä på oss för att gå ut på en promenad med Teja och sedan ett besök på gymmet. Önskar er en fin fredag, här tittar solen fram så härligt just nu.

7 kommentarer:

  1. Oj då, skönt att inget hände! Hoppas ni haft en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
  2. Har sänkt våran för någon vecka sedan, fick höra ett skräckexempel om ett barn vars föräldrarna ej trodde att barnet var ens nära att kunna klättra över och hux flux var olyckan framme. Så det är bara att sänka! Framförallt nu när hon är så duktig =)! Ha en trevlig helg!!!
    //Marie Tors mamma.

    SvaraRadera
  3. Jag hade fan sparkat hunden om den kommit för nära. Var den lös?

    SvaraRadera
  4. tack snälla :) allt bra med er? vilken söt liten dotter du har! kramis

    SvaraRadera
  5. Så himla fin hon är, underbara foton!

    Skönt att allt gick bra med hunden. Även om hundar kan vara otroligt snälla och bra med barn så ska man ju självklart alltid ha noga uppsikt.

    Kappahl har jättefina barnkläder, bra tips!

    SvaraRadera
  6. Nä hundar och barn ska man inte lita på då det är så mycket som kan gå fel. Tur att hon inte blev biten iaf..

    Jag tror vi sänkte Lillis säng när hon var nio månader kanske.. men då hade vi ju sängen kloss med vår också :) Annars hade vi nog sänkt när hon började krypa, runt 7 mån.

    SvaraRadera
  7. sv; ja, haha man vet aldrig, men vi får väl se när kronprinsessans lilla bebis ploppar ut.

    Jag måste säga att din dotter har jätte fina ögon. Dem ser färgade ut på bilderna men jag kan inte riktigt faställa vilken färg det är.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.