torsdag 20 oktober 2011

Hellasgården.

En av dagarna i Stockholm träffade vi Henriks kusin Anders. Vi träffades utanför Hellasgården och gick en väldigt kort promenad. Även om solen var framme, så blåste det så kallt att man längtade in efter lite varm choklad (som jag ändå aldrig orkade efter lunchen). Ett fint område för promenader, om man är i närheten.


Det fanns ett utegym. Det önskar jag fanns i skogen ovanför oss också, såg nu att de har byggt ett i en annan del av stan.


Vi har otroligt vacker natur här i Jämtland. Det jag tycker om med Stockholm är vattnet med klippor överallt, en vacker natur som vi inte har här.

Vilja fick låna mitt halsband och satt som en riktig prinsessa under lunchen.
Vilja bekantar sig med Anders.

I eftermiddag kom min bror Fredrik hit och åt middag. Jag gjorde min första köttfärslimpa som serverades med min gräddsås, potatis och ångkokta morötter och blomkål. Det fick mycket gott betyg. Till kaffet hade jag och Vilja bakat Kärleksmums. Nu är det snart dags för lite sömn. I morgon ska jag och Vilja fira min chef på födelsedagen, hans föräldrar har bjudit in oss anställda på morgonfika i deras lägenhet i ett nybyggt bostadsområde. Hoppas att ni har haft en härlig torsdag.

4 kommentarer:

  1. Häriga bilder.
    Ha en fin fredag,
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Bodde ett år i Östersund och landskapet är helt annat än här i Lidköping . Uppförsbackar existerar knappt här,tror det finns 2 st fall man räknar med gång bron i stan :)

    SvaraRadera
  3. Ja, visst har det varit lite dåligt med bilder på Lova sedan hon var sjuk? Kom att tänka på det jag också, men nu ligger det uppe några igen :D

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt de ser ut:)
    Det tar emot lite måste jag erkänna men samtidigt så längtar jag efter att vara mer social och göra mig fin till jobb m.m har ändå varit hemma nästa 13 1/2 mån med Allice så nu är det pappans tur året ut=) Ska viljas pappa vara hemma nu? För hon är för liten för att börja på dagis va?
    Hoppas ni får en fin helg=)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.