tisdag 25 oktober 2011

Att äta själv.

Här hemma började vi dagen vid 03. Jag blev klarvaken när Vilja vaknade och gick på jobbet och var hemma igen 07.15. Vi ska efter lite vila och lunch promenera hem till Laila och träffa de andra tjejerna. Tror vi blir alla i dag. Roligt. Tittade mest in för att berätta att jag blev sådär mamma-stolt vid mellanmålet på förmiddagen. Vilja får ofta ha lite småbitar av mat framför sig, men hon hade inte förrän i dag riktigt förstått hur man stoppar dem i munnen, eller hur man får dem till munnen om de hamnar mitt i handen. Så tidigare hamnade 90% på golvet. Men i dag var det som att det bara kom och hon stoppade in flera bitar bröd och jag blev så lycklig, glad och stolt över henne. Tänk så fort de lär sig saker. Ibland går det lite väl fort, snart sitter hon där vid matbordet och äter middag med kniv och gaffel. Hoppas att ni har en fin tisdag.

6 kommentarer:

  1. men snuttan så duktig !! det är helt sjukt vad mycket som händer nu tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Vilken duktigt lite tjej! ja det går så fort, på tok för fort tycker jag allt! vi har köpte ett "färdigt" a-hus, så det är mycket spännande att se huset växa fram! ha en fin tidsdag du med!

    SvaraRadera
  3. Ja man blir så otroligt stolt över alla nya händelser! Hihi, min son är snart 2,5 år och äter fortfarande nästan aldrig med bestick ;)

    SvaraRadera
  4. Ohhh sådan duktig tjej, hehe förstår att du vart glad =D

    Ohh tackar, kul att du gillade bilden =D
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Åh vad roligt. Träna på med små bitar av bröd, det är jättebra!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.