onsdag 21 september 2011

Mitt första instrument.

Vi har börjat på babyrytmik och det var så roligt. Tyckte både Vilja och mamma. Det var otroligt mysigt där, trevlig grupp, mycket bra ledare och barnen stortrivdes. Vi sjöng, fikade och fick känna lite på instrumenten. Vilja som aldrig brukar somna direkt när man lägger henne i vagnen, somnade innan vi ens hade hunnit utanför dörren. Det gav mig idén att köpa instrument hem till Vilja och i dag fick hon sitt första instrument, en tamburin. På bilderna är det en mycket trött tjej som spelar på sitt instrument (och smakar). När jag spelade på den, så lyfte hon ena foten eftersom jag rörde på tamburinen, hon är så söt älskade lilla vännen. Undrar om det kommer bli något musikaliskt över henne.

Se så stadigt vår lilla tjej sitter nu, det är så stor skillnad om man bara jämför med i går. Nu kan vi leka på ett helt annat sätt och sitta mitt emot varandra.
Det går att se på tv samtidigt som man spelar instrument.
Dressen som Vilja har på sig hade jag när jag var liten och är från Polarn o Pyret.

10 kommentarer:

  1. Så söt hon är! å vad kul det lät med babyrytmik, det måste jag nog kolla upp om det finns här i staden!

    SvaraRadera
  2. Den var magiskt god. Ohh vad roligt ni börjat på, samt vad söt hon är =D

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul med babyrytmik :):) hihi
    Våran dag va såå mysig, alltid lika kul med djur:) tröjan/klänningen är från en barnklädesbutik som heter "Name it" är en kedja här i norge men vet inte om den finns i Sverige!

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt! Nu längtar jag ännu mer till på fredag, då vi ska börja på babyrytmik!

    SvaraRadera
  5. Man får nog bara hålla ut med de gnälliga perioden och babybjörn/sjal är super då! Mysigt det ser ut med baby rytmik med :)

    SvaraRadera
  6. Nämen åh vilken sötnos!! Vad kul med babyrytmik, måste kolla upp om det finns här.. hoppas ni får en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Åh vad söt hon är! Vilken bra idé att köpa ett instrument, det ska jag också göra!

    SvaraRadera
  8. Hon är så otroligt söt Sandra. Och så otroligt lik dig !

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.