måndag 5 september 2011

Förflyttar sig.

I dag är det regnigt ute och vi ska mest hålla oss inne i dag, vi ska ut och promenera med Teja vid lunch, men annars passar vi på att mysa inomhus. Det är så härligt att få ha de här dagarna, inga saker man måste göra. Vi kan ligga på en filt på golvet, leka och mysa hela dagen. Vilja har snurrat runt i en cirkel sista tiden när hon ligger på mage, men hon har inte förflyttat sig så mycket framåt. I morse förflyttade hon sig lite hit och dit. Här hade en liten pappersbit fångat hennes intresse. Det har hänt en sak till, Vilja sov i natt från 18.30 till 07.30. Jag har alltså fått sova ca 10 timmar i natt. Jag fick kliva upp och stoppa i nappen vid 04 och vid 05-tiden ville hon ha mat, då flyttade jag henne till vår säng och hon åt och somnade om. Men jag räknar det ändå som att vi har sovit hela natten. Nu hör jag att sötnosan har vaknat efter en kort sovstund. Önskar er en fin måndag.

4 kommentarer:

  1. Tänk så fort de utvecklas och vad häftigt det måste vara att få följa alla dessa vardagliga framsteg!

    Hoppas att ni haft en fin helg och att ni får en riktigt fin måndag.

    Kram

    SvaraRadera
  2. hihi sötnosan ! Alva ålar runt på ryggen och trycker sig uppåt men hon har inte förstått att hon kan ta sig iväg när hon ligger på mage än ;) hihi. skönt med så mkt sömn också!

    SvaraRadera
  3. Hörs skönt ut! isär de 10 timmar sömn! ha en trevlig måndag du med

    SvaraRadera
  4. Vad kul att hon börjar upptäcka att hon kan flytta sig! Stor grej ju :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.