fredag 5 augusti 2011

Beslutsångest.

Nu sover lilla prinsessan och jag ska pyssla på lite i köket. Vilja har hjälpt mig baka Kärleksmums, hon trivdes att få vara med i BabyBjörn-selen och hade gärna smakat på allting. Jag har lite beslutsångest, ett beslut som jag måste ta ganska snabbt. I går kväll var jag in och kollade mailen, då hade jag ännu en gång blivit erbjuden att gå en utbildning för gymmet. En utbildning som jag verkligen vill gå. Sist var Vilja nyfödd och nu blev det så snabbt på, att jag inte vet hur vi ska lägga upp det, om jag ska gå den. Det är tre dagar, 8 timmar per dag. I Stockholm. Med start redan nästa fredag. Dels känns tråkigt eftersom vi hade tänkt åka till Bruksvallarna på söndagmorgon, det innebär en dag mindre där, om vi åker direkt från Stockholm. Men det är inte största problemet. Tid i fjällen hinner vi ta igen lite då och då, om vi vill. Min oroa ligger främst på att vara borta från Vilja, så många timmar flera dagar i rad. Men det bör jag klara, om jag bestämmer mig för det. Problemet är amningen. Jag är rädd att det blir en början till avveckling av amningen. Det känns lite tråkigt att behöva be Henrik ta med Vilja dit över min lunch bara för att jag ska amma henne (och få träffa henne såklart). Stockholm är så stort, så om vi alla åker vill jag att han ska kunna roa sig på dagarna utan att behöva passa in tider då jag ska träffa Vilja. Tyvärr känns det som att det vore mitt ända alternativ. Vad skulle Ni ha gjort?Mellanmålstips. Knäckebröd med mosad avokado och Philadelpiaost. Enkelt, nyttigt och väldigt gott.

Fick ett smakprov på ett kaffe med nyaste Mama i går. Tyckte att det var gott, men drack en sådan liten kopp, så jag vet inte ännu om det byts ut mot det vi brukar ha hemma.

6 kommentarer:

  1. Carolina-mamma till småprinsarna5 augusti 2011 kl. 20:56

    Hej gumman!! Jag är så dålig på att uppdatera min blogg nu i sommartide, får sällan chansen att spana in andras bloggar också :) Men det kommer väl till hösten, när vädret är lite ridigt och när man e mer inne :) Hänger kvar iaf! Och lillstumpan blir bara sötare och sötare! Tänk så goa dem är i den här pldern!! Hoppas ni har det bra! Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det kan man lugnt säga. :) OCh jag känner mig verkligen småbarnsmammaklyshig som tycker att det är helt naturligt att skriva ett blogginlägg om bajs.:) haha!

    SvaraRadera
  3. Nej verkligen inte! Men nu är dem nog slut.... jobbet börjar igen på måndag!

    SvaraRadera
  4. Jag åkte iväg på kurs i storstaden när Lovisa var drygt en vecka gammal och ska åka upp igen i slutet av augusti när hon är 3 månader. Förra gången var min sambo med och det gick jättebra. Jag ammade i pauser och på lunchen, annars var de ute och strosade med barnvagnen :) För säkerhets skull pumpade jag också ut lite bröstmjölk som de hade i flaska, om det skulle bli kris. Nästa gång jag åker upp blir det bara jag och Lovisa men hon får helt enkelt vara med på kursen, har dubbelkollat så att det är ok. Har du frågat de som anordnar din kurs vad de tycker om barn? Ammande barn är ju ofta okej att ta med :)

    SvaraRadera
  5. Vad roligt, det är klart att du ska gå! Vilja kommer klara sig alldeles utmärkt, det är ju vi mammor bara som måste bita ihop lite... Det är väl bra också för Henrik att få ensamtid med Vilja?
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  6. Jag kan nog inte ge några råd eftersom att jag själv inte är förälder ännu ;) Men det låter som om ni kommer fixa det galant - och du vill väldigt gärna gå utbildningen. Klart du ska ! Ni fixar det. När vi ändå är inne på frågor. Hur har det funkat med Teja och Vilda? Och hur får ni plats i bil med både barn, vagn och hund ? (detta är för mig ett mysteriuk för tillfället;))
    Trevlig helg ! Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.