onsdag 20 juli 2011

Energi.

Har precis varit på gymmet och kört min cykelklass. Det var svettigt och tungt, men otroligt skönt. Med en liten hemma är man inte pigg alla dagar, men jag vill ändå rekommendera alla att gå och träna. Man får en stund för sig själv, psykiskt blir man piggare och fysiskt starkare för att orka bära, putta barnvagnen och leka i massor.

Vill även påminna alla om hur viktigt det är att fylla på med ny energi. För er som ammar är det extra viktigt, eftersom det tas energi och vätska från er hela dagarna. I dag åt jag riktig middag innan träning, fyra kalla pannkakor med grädde när jag kom och nu står en fruktsallad i kylen som vi ska äta med turkisk yoghurt om en stund. I fruktsalladen har jag äpple, päron, banan, apelsin, vindruvor, russin och hasselnötter. När man gör fruktsallad kan man passa på att göra lite extra, så finns det till mellanmål nästa dag.

Henrik fick Vilja att somna medan jag var och körde pass. Jag är så stolt över honom, eftersom jag vet att hon inte somnar så lätt när hon är så trött som hon var.


Bloggat från Iphone.

5 kommentarer:

  1. Jag brukar säga; Ge mig en timme till träning om dagen så ger jag resten av dygnets timmar till min familj =)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar att vara ute och springa men det tycks alltid komma saker i mellan jag blir sjuk eller förkyld eller killarna blir dåliga, dagis e stängt osv osv :)
    men jag försöker.
    Hittade hit idag och vill passa på att säga att jag gillar din blogg jätte mycket :)

    SvaraRadera
  3. åh gör du också det ? låter du henne sova där sen när du har ammat henne ? :) eller lyfter du tillbaka Vilja till sin säng efteråt ?

    känns som att Alva sover så himla bra bredvid oss nu men det kanske inte spelar roll för framtiden, hoppas att det är som du säger :)

    SvaraRadera
  4. Jag är konstant hungrig, trots att jag vräker i mig mat hela tiden känns det som...

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.