tisdag 24 maj 2011

Sunny sunday.

I går blev en riktigt fin dag som bjöd på solsken. Min svägerska, Sanna, kom hit på morgonen, sedan hade jag efterkontroll på MVC. Fick alla journaler från graviditeten och förlossningen, det kändes lite sorgligt på ett sätt. Nu har vi gjort klart den resan och vi har framtiden framför oss med vår underbara lilla tjej. Mitt hb var väldigt bra om man jämför med vad jag brukar ha, 130. Min vikt var nu 60 kg, det innebär att jag har 3 kg kvar innan jag är nere på vikten jag hade vi inskrivningen. Men det är ytterligare 2 kg ner om jag ska ha samma vikt som när jag blev gravid. Dock är inte vågen mitt mål för att komma tillbaka, det är min känsla som avgör när jag känner mig nöjd. Det kan lika gärna vara om -1 kg, men att jag får känna mig lite vältränad igen. Sanna följde med på MVC och tog hand om Vilja, sedan fikade vi på Törners.
När jag var klar på stan, så tog jag bussen till Viljas farmor och farfars sommarstuga, där vi njöt av att få vara utomhus och bara må gott. Henrik kom dit efter jobbet och vi grillade, så gott. Jag åt verkligen för tre, så gott var det.

Det har varit mycket sista dagarna, så i morse när jag vaknade längtade jag efter en dag hemma och bara få mysa i massor med lilla hjärtat och pyssla på här. Det går mysa i evigheter med Vilja. Älskade hjärtat.
Vilja myser med sin farmor. Hon fick en supersöt solhatt som jag satte på henne på en gång. Hon fick även en tillhörande klänning och vita cykelbyxor. Hon kommer att bli så fin i det.
Vilja tycker inte om att ligga på en platt yta, därför gjorde jag en egen babysitter till henne i går, så hon kunde beskåda världen ute hos farmor och farfar. Det är en hundkorg egentligen.

Hunden Asta ville sitta med Vilja och kolla på när Henrik grillade.

Hunden Ebba ville åka i vagnen.

Önskar er en fin måndag och en bra start på en ny vecka.

5 kommentarer:

  1. Va härligt att du lyckats gå ner så pass mycket.

    Jag satt och grät när jag läste min journal.. hehehe

    Morgonrocken kommer faktiskt från Ullared. Älskar den

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder! Längtar ännu mer efter vår lilla när jag ser dem. =)
    Så länge man inte går upp alldeles för lite eller alldeles för mycket så är vikten ointressant tycker jag. Vissa är alldeles skrämmande fixerade vid detta tycker jag. Du verkar ha rätt slags avslappnade inställning dock. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med - fantastiska bilder från en fantastisk dag! Jag har tagit mig friheten att låna några till min blogg. Hoppas du inte misstycker, men dom är ju signerade, så ingen annan kan ta åt sig äran av det fina fotoarbetet!

    SvaraRadera
  4. Farmor: Du får självklart ta bilderna. Du kan få dem utan signatur också. Maila mig i såfall vilka, så får du dem :)

    SvaraRadera
  5. Gullig outfit på din flicka;) Ja just nu börjar solen komma fram här. Önskar dig en fin helg:) Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.