lördag 14 maj 2011

Åtta veckor kärlek.

För åtta veckor sedan och 6 timmar sedan föddes Vilja, det absolut vackraste och största i mitt liv. Undra om hon vet hur mycket jag älskar henne. Tiden går så fort och det är lite skrämmande. I går hade hon även sin första namnsdag, Linnéa, som är ett av hennes andranamn. Vilja slumrar gott efter lite mat.
Mys i barnvagnen.


Jag mår själv inte helt hundra, även om jag trivs bra med att vara mammaledig och vill vara med Vilja varje sekund, så är jag otroligt trött på att gå hemma hela dagarna. För att vara mer tydlig, så är jag otroligt uttråkad. Det blir inte bättre av att jag inte kan sova på nätterna när Vilja sover och troligtvis har lågt blodtryck, får vara försiktig när jag reser mig upp, annars svartnar det för ögonen. Så just nu drömmer jag mig bort att jag har på mig en riktig festklänning och höga klackar, äter god mat, dricker gott vin och fnissar med tjejerna.

6 kommentarer:

  1. Åh vad jag kännner igen mig. Så kände jag också ofta. Man vill absolut inte byta ut men samtidigt är det träligt att gå hemma. Du kommer snart att kunna göra både ock.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis VIlja på 8-veckors dagen!
    Men tråkigt att läsa att du inte mår så jättebra, finns det ingen mammagrupp eller dylikt med jämnåriga du kan vara med i? Mina vänner som har barn uppskattar sina grupper jättemycket.

    SvaraRadera
  3. Grattis till 8-veckorsbäbisen! Idag blir Elly 5 veckor.

    Jag kände mig mer uttråkad i början, men nu har jag vant mig vid att det inte händer så mycket och att allting tar lång tid. Nu saknar jag mest min man!

    Jag har börjat med Semperdroppar men det tar visst en vecka innan de börjar verka.

    SvaraRadera
  4. Tack :)
    Vad söt hon är din lilla tjej! Trist att du inte mår så bra. Men kan tänka mig att det blir en stor omställning att vara hemma. Men jag tror det blir mer och mer och göra hur äldre hon blir ;)

    Ha en fin söndaf!

    SvaraRadera
  5. Grattis, då har Vilja och min dotter namnsdag samma dag :)

    Dom är UNDERBARA, våra barn!
    Men jag kände mig också som du och tyckte att det var ensamt när jag gick hemma...
    Jag försökte att hitta på något någon kväll eller helg med vänner för att bara få vara Cissi, inte bara Mamma.
    Kanske du skulle planera in en tjejkväll med tjejerna snart ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. sötis! har du ingaq andra mammalediga vänner? eller skaffa dig en ny hobby... ;) baka kanske??

    hoppas du hittar ngt bra. kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.