tisdag 19 april 2011

Vår dag.

Grattis till mig och Henrik på Viljas första månadsdag. Att vi har haft lyckan att få vår tjej Vilja. Med henne får livet en helt annan betydelse. Älskade lilla Du. Jag har blivit riktigt disträ och i går fick jag ännu ett bevis på det, när vi kom en timme försent till BVC. Vi hade tid kl. 13, men jag trodde att det var kl. 14. Vi hade ändå tur att få komma in och jag blev förvånad över att Vilja hade gått upp så mycket som hon hade gjort, 170 gram på 6 dagar. De vill att de går upp 150-200 gram i veckan. Vilken skillnad. Bra jobbat av oss. Vilja har börjat sova längre stunder nu och när hon somnade i soffan i morse, så saknade jag vår stund med morgonmys och i natt sov hon drygt tre timmar i sin säng och då är det så mysigt att få hämta henne till vår säng när hon vaknar. Samtidigt var det så skönt i går när hon sov på eftermiddagen och jag och Henrik kunde ligga i soffan, se på tv och bara hålla om varandra. I dag kommer Henrik hem till lunch och jag har tänkt hinna laga Blomkålssoppa, baka matbröd och kaka. Vi får se om jag ens lyckas skala potatisen, vad tror Ni?


Uppdatering: Jag hann baka dessa goda grova russinfrallor från Söta saker, denna Kladdkake-cheesecake från Em´s liv och denna goda Blomkålssoppa.

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Hihi tack så mkt... Gillade de tofflorna jag med.

    Duuu, dej skulle jag kunna fråga. Du är inte intresserad av en jacka från esprit. Den är helt ny, morfar köpte den till maja när hon kom men då var den för kall för att ha på.... Nu är den för liten :( 1-4mån. Vit. Finns bilder om du vill se.

    Sen har jag en Nova star mössa, oxå helt nu. 0-4mån, rosa-serice.


    kram kram o grattis! :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! :) Ååh, vadjag längtar tills jag får snutta på mig egen bebis. :)

    SvaraRadera
  3. sv: Va söt du är, tack så mycket! Det värmer <3

    SvaraRadera
  4. Härliga underbara kvinna och moder! Imponerad av din energi.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till er och givetvis till Vilja :) Min Joppe föddes 16 mars 2010 nästan exakt ett år äldre.

    SvaraRadera
  6. Åh vad god den såg ut, den måste jag prova någon dag. Kraam

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.