måndag 18 april 2011

Fyra veckor.

Uppdateringen har varit lite sådär sista dagarna. Det blir så mycket annat som tar tid och Vilja är aktiv och vaken längre stunder och då vill jag bara mysa med henne. Sedan är Henrik hemma igen och då förstår ni kanske att jag njuter av all ledig tid vi har tillsammans. I lördags blev Vilja 4 veckor, tänk så fort det går. I dag fick jag flera leenden och hon följer allt mer med blicken och utforskar det hon ser med blicken. I dag gjorde hon tydliga försök att försöka nå den lilla leksaksgetingen, men än finns det inte kontroll att kunna greppa den. Hennes ljud har ändrats lite, några har försvunnit och andra tillkommit. Bilden är tagen i lördags innan besöket på sjukhuset. Premiär för mössan som jag tycker är helt underbar. Den är fortfarande lite stor, men det gör inget. Den är stickad av hennes kusin, Cevins, mormor. Koftan har jag köpt på Kappahl, Newbie. Snart ska vi i väg på BVC. Önskar Er alla en fin start på veckan.

7 kommentarer:

  1. Men så fin hon blev i mössan! Mamma har fått sticka flera stycken såna till Alva när hon växt, för jag gillar den skarpt! Ha de så gott. Kramar från Ope

    SvaraRadera
  2. Man får inte vara så söööt.

    SvaraRadera
  3. Önskar er en underbar vecka ni med :)
    Du är duktig på att klä dotter din, hon ser så fin och nöjd ut! Och som jag svarade "hemma" i min vrå så börjar faktiskt medicinen fungera nu, halsen är nästan som vanligt och den jobbiga hostan börjar lätta. Håller tummarna för att jag får umgås med våren som alla andra snart. kramar till er!

    SvaraRadera
  4. Hon är verkligen bedårande söt er dotter. Tänk vad tiden springer iväg fort. Du gör dock helt rätt i att ta tillvara på varje liten minut och njuta av allting!
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Är vilja redan över 4 veckor :) Tiden går verkigen fort!

    Hennes böcker är bra, jag läst Askungar förra sommaren och nu Tusenskönor och väntar tills hennes sista kommer i pocket :)

    SvaraRadera
  6. så gulligt när mössorna är för stora!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.