tisdag 1 mars 2011

Gipsavgjutning mage.

I kväll har vi gjort en gipsavgjutning av magen. Teja ville också vara med och bevakade handdukarna
som vi tänkte använda.
Eftersom jag tycker att magen är som finast i stående, så började vi lägga på gipsrullarna i en stående position. Men när de började stelna, så kändes det som om avgjutningen skulle ramla av. Så vi lyckades krångla ner mig till liggande, som tur var hade magen då redan tagit form från stående.
En riktig spjutmage.
Teja kom och kollade till oss så att allt gick rätt till och
passade på att mysa lite.
Nu ligger magen på bordet och ska få torka riktigt några dagar innan vi gör det sista på den. Det som kändes så härligt när jag tog på den, att det verkligen kändes som vår mage. Jag kunde känna att det var rätt form.
Tipsar verkligen alla om att göra en gipsavgjutning.

10 kommentarer:

  1. Åh så fint. Härlig och fin mage.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker mage. Hoppas du mår bra så här på slutklämmen. Vila och ta hand om dig. Vi längtar!!!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul. Ångrar att jag själv aldrig gjorde en sån.. Till nästa får jag komma i håg det! :-)

    SvaraRadera
  4. Vad fint. Aldrig hört någon som gjort nått liknande faktiskt. Ett kul minne att ha kvar =) Hoppas allt är bra. Vila och njut av sista tiden med magen! Kram

    SvaraRadera
  5. Vad roligt! Och kladdigt :D Jättefin mage.

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att ha ett minne i form kvar :)

    SvaraRadera
  7. Härligt. Jag gjorde en sådan oxå. Målade den vacker. Ett härligt minne av Filippa som nu är 7 år. Otroligt att tänka sig att hon låg i ens mage.
    Kämpa på nu det sista.

    SvaraRadera
  8. ja man kanske ska göra en sån... har funderat på det tidigare men E skulle nog bara tycka det var löjligt!?! ;)
    Hjälpte Henrik dig eller?

    SvaraRadera
  9. Petra: Tack :)

    Veronica: Jag har äntligen lyckats kunna koppla av och tror att jag är redo nu :) Vi ses ju snart, det ska bli så roligt.
    Kramar från Sandra

    Tinna: Jag är glad att vi gjorde det och jag vågade inte vänta till de sista dagarna, för då skulle det kanske vara försent :)

    Marina: Ska verkligen försöka vila nu :) Ha en fin dag och vecka. Kram

    Lotta: *skrattar* Ja, det var väldigt kladdigt, tror det var gips överallt :)

    Cissi: Ja, och när jag känner på den, så känner jag igen min mage :) Så när jag längtar efter magen sedan, ska jag gå och ta på den :)

    Tant Ewa: Vi tänkte också måla den vit och sedan trycka händer och fötter på magen och sedan lacka den :) Tänk vad tiden går fort, hon är riktigt stor tjej nu. Ha en fin dag. Kram Sandra

    Lina: Klart att du ska göra det! Men du måste övertala honom att hjälpa till, jag hade inte klarat det utan Henrik :)

    SvaraRadera
  10. Oj, vilken häftig grej! har aldrig hört talas om att man kan göra en sån!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.