tisdag 8 mars 2011

För att han är min kärlek.

Försöker så ofta som möjligt visa hur värdefull Henrik är och hur lycklig jag är över att få dela mina dagar med honom. I vardagen är det så lätt att vi glömmer bort att påminna varandra om så viktiga saker. Det kan vara så lite, men kanske får det lilla den andra sig att känna sig älskad, vacker, behövd och alldeles speciell. Henrik har varit så betydelsefull och gjort så mycket för mig tunga dagar under graviditeten, så att jag inte ens kan beskriva det i ord. Jag kan knappt komma på en gång som jag har behövt be honom om något, snarare tvärtom, att han måste tänka på sig själv också.
Det är något som jag har skrivit ner och ska spara i boken till lilla tussen, han var världens finaste pappa från första stund. Jag får nästan lite tårar i ögonen när jag tänker på honom, världens finaste. För även om man under graviditeten kämpar med hormoner och mindre rörelsefrihet, så ska man veta att många män får kämpa hårt för att försöka förstå en gravid kvinna. Så jag vill sända en extra liten guldstjärna till alla män i dag.


I går eftermiddag kände jag mig väldigt pigg och ville få honom att känna sig alldeles speciell, en helt vanlig måndagkväll. Inspirerad av Ninas middag några dagar tidigare, så valde jag att laga det till honom - Västerbottenpaj med löjrom, rödlök, creme fraiche och gräslök. Till det hade jag ordnat ett vitt vin till honom som skulle passa. Till efterrätt fick han välja semla eller äppelpaj med kardemummasmak. Kanske inte så speciellt, men det var ett sätt för mig att säga:

Jag tycker om Dig ända till månen och tillbaka.

(Är det inte så man säger som liten?)

7 kommentarer:

  1. Man skall uppskatta sina nära och kära när de minst anar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är fantastiskt när man hittat den rätta!!!
    Kram
    Lina

    SvaraRadera
  3. Eftersom min också heter Henrik kanske jag bara kan kopiera ditt inlägg ;) Nej, skämt åsido, du har så rätt i det du skriver. Det gäller alla man älskar och som finns där för en. Ser nedan att du tittade på En unge i minuten. Modigt. Efter att ha sett pråmning beslöt jag mig för inte... Däremot hyrde jag Mother and child efter ditt tips. Den var hemsk! Jag var tvungen att ha en gråtpaus i slutet, fick liksom ingen luft... underbar och tänkvärd film. Kram

    SvaraRadera
  4. Helt rätt! Det är romantik för mig, det där extra i vardagen. Se till att fortsätta ta er tid för varandra även efter knyttet har kommit. Från alla håll i samhället ställs ibland övermäktiga krav på allt man ska göra för barnet, det gäller då att komma ihåg att man inte bara är förälder- lyckliga föräldrar= lyckligt barn tror jag på. Jag fick tex konstiga blickar från andra mammor när jag och P lät Viggo vara hemma med mormor och morfar när han var en dryg månad för att vi skulle få lite egentid tillsammans... men det gav oss en massa energi och vi blev gladare och bättre föräldrar.
    Ta hand om dig/er och vila inför leveransen, spännande!!
    Kramar!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Åh tack va gullig du är.

    Väntar med spänning på bebis =D!

    SvaraRadera
  6. Fru Hurtig: Vad roligt att du såg filmen. Visst blev man alldeles berörd av den. Får tårar i ögonen när jag tänker på filmen. Kram

    Jenny: Skönt att läsa det du skriver, jag kan redan ha lite panik över "hur ska vi hinna med varandra?!" samt planera saker som vi KAN göra ensamma. Kramar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.