torsdag 24 februari 2011

Sömnlös natt.

I går kväll blev klockan väldigt mycket innan vi somnade och när vi väl somnade, så var jag tvungen att kliva upp flera gånger. Har druckit extra mycket vatten under några dagar, tagit järntabletterna oftare eftersom jag hade lågt hb samt ätit laktulos för att hålla magen igång när jag äter extra tillskott av järn.
Detta resulterar i att, får jag inte springa upp på toaletten för att jag är kissnödig, så måste jag gå upp för att dricka vatten, eller kliva upp för att magen mullrar som ett åskmoln av laktulos (men det händer inget) eller för att jag har så kraftiga sammandragningar. Det innebär att jag i slutändan inte har fått så många timmars sömn när klockan ringer. Laktulos fungerar säkert mycket bra för vissa, men jag blir verkligen som en uppblåst ballong, samtidigt känner jag att jag måste försöka hålla igång magen om jag ska äta ett tillskott av järn. Så det är bara att stå ut. Tycker nästan mer synd om Henrik som måste sova i samma säng som mig, när det inte är lugnt mer än en halvtimme i taget.

Sedan njuter jag lite extra över att VM i Holmenkollen har börjat och det ser ut att kunna bli ett strålande mästerskap för svenskarna. Jag fick gåshud och tårar i ögonen i dag när Hellner dominerade finalen i dagens sprint och Jönsson tog en fin bronsplats. Missade du sprintfinalen måste du gå in och se den på SvtPlay.

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt att inte få sova! Jag får inte heller sova, men det beror på en jobbig förkylning. En graviditet kommer det ju något positivt ur, men vad kommer det för positivt ur en förkylning? Hoppas du sovit bättre i natt :) Håller med om att det är roligt med VM :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.