tisdag 25 januari 2011

Torskfilé med tomater & ägg.

I dag kickstartade jag dagen med att träna cykel kl 06.30 på Golds City. Det kändes otroligt bra i kroppen och det var skönt att få svettas lite. Sedan avnjöt jag och Karin en god och trevlig frukost på Törners innan det var dags för dagens arbete.

Var mycket hungrig när jag kom hem från jobbet och i dag ville jag ha torsk till middag och såhär såg middagen ut här i dag:

4 stk torskfiléer
Salt
Citron
Citronpeppar
Dragon
Tomat
Riven ost
Smör
Grädde
4 stk hårdkokta ägg
Persilja
Potatis

Koka äggen. Sätt ugnen på 175-200 grader. Lägg torskfiléerna i en ugnssäker form. Salta, pressa över saften av en citron och strö på citronpeppar. Hacka tomaterna (jag delade ca 8 stk stora cocktailtomater i 5-6 bitar), lägg dem på fisken och strö sedan över mycket dragon. Klicka ut lite smör över allting och sätt in i ugnen. När fisken nästan var klar, tog jag ut formen, hällde över all vätska i en kastrull.
Sedan la jag på den rivna osten på fisken och in i ugnen igen.
Värm kastrullen med vätskan och häll över grädde efter smak och hacka i äggen. Smaka av med färsk hackad persilja och eventuellt lite salt.
Ta ut fisken ur ugnen när osten har smält.
Servera med kokt potatis (pressad potatis skulle säkert vara mycket gott).

Den här maträtten går relativt snabbt att laga och det var otroligt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.