måndag 13 december 2010

Luciamage.

En bild på magen.
Snart har vi gått 27 hela veckor och vecka 28 närmar sig med stormsteg.
Lilla tussen väger nu strax över 760 gram och är drygt 35 cm lång.
Kanske har vår lilla tuss öppnat ögonen?
Och tränar på sina små "andetag" för att kunna
möta världen utanför magen.
Trots att jag har ökat väldigt mycket i vikt, så har jag inte känt mig svullen. Men i dag, så var mina vader alldeles stenhårda och det kändes som att de skulle sprängas. Tror att det är dags att bli flitig med stödstrumpor.

4 kommentarer:

  1. SV: Önskar att jag kunde ta åt mig äran men det är köpes-semlor. I Umeå finns det alltid saffranssemlor runt jul. Tror inte att det är så avancerat dock. Gissar att det är vanliga semmelbullar som man tillsatt saffran i. Prova vettja :-)

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med en liten mage :)

    sv: Vi är inte vana att vara borta ifrån varandra men nu blev det väldigt mycket under 2 veckor men nu är vi alla samlade igen ;)
    Jag tror det är bra att sakna och längta lite ibland också.

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig mage;) Skönt och höra att ni mår bra allihopa.
    Hoppas vi får möjlighet att ses i mellandagarna.

    Kramar Veronica

    SvaraRadera
  4. Så mysigt, tänk vad fort tiden går!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.