onsdag 24 november 2010

Mycket i huvudet, men så intressant.

Skattedagen på förmiddagen var trevlig. Först frukost på Clarion Hotel, sedan tre timmar skattenyheter. Två skattejurister hade tagit plats vid talarstolen. Efteråt kunde jag bara tänka på att, det jag vill göra är rådgivning och konsultuppdrag. Skatter är så intressant, men ett så fruktansvärt stort område. Jag bör sätta mig i skolbänken igen, så är det bara. Efteråt gjorde jag ett trevligt besök på Make Up Store. Ska pröva några produkter och se om jag får bort en liten "flammig" hud som graviditeten har kommit med. Det är egentligen inte så farligt, men jag känner mig gärna fin trots att jag blir tyngre och större. I kväll har jag lackat naglarna fint.

Det var full fart på min lunchklass och trots att kroppen nu får arbeta rejält för att hålla i tempot, ska jag fortsätta, tror att det ger mig tusen gånger tillbaka för en kommande förlossning och efteråt. (Tror även att kunderna tycker att det är lite mysigt med min mage). Jag vet inte om det finns något vetenskapligt bevis för det, men jag har upplevt det så att, personer som har kunnat träna hela vägen fram har upplevt en lättare förlossning och haft en positivare bild av hela förloppet.

Nu behöver min kropp lite sömn. Minst en halvtimmes vila per dag, fungerar inte så bra för mig.

2 kommentarer:

  1. Hej Sandra!

    Vad härligt att du mår så bra! Jag kan rekommendera en superkräm som finns på apoteket för "flammig" hud, hade nämligen samma problem själv under och efter min graviditet. Torra flammiga partier och främst på kinderna. Det blev nästan lite panik inför bröllopet för då vill man verkligen stråla som en prinsessa. Jag provade allt body shop, carita, decleor, MD formulations m.m Vill inte veta hur många 1000-lappar jag spenderade på krämer och ansiktsbehandlingar. Till slut var det en sjuksköterska som tipsade mig om Locobase(till torr hud) En kräm som finns på apoteket och som kostar ca 30 kr. Den gjorde och gör fortfarande underverk!

    Alla graviditeter är så individuella och man kan drunkna i tips och råd från andra. Det gäller att hitta sin egen väg bland alla kloka råd. Har vänner och träningskompisar som tränat ända fram utan problem medans andra fått stora problem och men pga av träning. Gör det som känns bra för dig och framför allt lyssna på kroppen, den är en fantastisk uppfinning! :)

    Hoppas ni får en mysig dag imorgon!
    Kramar Veronica

    SvaraRadera
  2. Inser att det är alldeles för länge sedan jag sist kikade in här men det gör mig glad att höra att du mår bra och fortfarande kan hålla igång träningen. Precis som du skriver så tror jag nog att man har nytta av det längre fram.
    Hoppas du får en fin adventshelg.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.