fredag 1 oktober 2010

Underbara helg.

Nu har jag helg. Var på väg att skriva äntligen, men ångrade mig, veckorna bara rusar i väg, så jag har inte ens hunnit börja längta till helgen. Den här eftermiddagen borde jag ägna åt shopping. I morse insåg jag att det inte är länge till att jag får säga hej då till alla mina byxor. Jag lyckades få på mig ett par jeans i morse, men de åkte av lika fort. Eftersom jag inte har lyckats hitta några snygga mammakläder, så har jag tänkt leggings och strumpbyxor. Överdelar är lättare att hitta i "vanliga" kläder. Även om alla tycker att det knappt syns, så både ser och känner jag det. 5 kg extra vikt är alltid mycket extra att bära runt på, om man, som jag, känner av 1-2 kg på en gång. Och mer kg ska det på mig. Nu går jag mest runt och väntar på att jag ska få känna (bli medveten) om de första rörelserna.
Någon tipsade mig om att när ens kläder börjar bli begränsade till några plagg, så kan man lyxa till sig några extra skor (om man har kvar samma storlek), det ska göra att man känner sig lite fräschare. Och jag tackar inte nej till ett sådant bra tips....
...eller till sådana tips som "skäm-bort-dig-själv"-presenter.

3 kommentarer:

  1. Bra tips, mindre kläder och hotta till det med skor och smycken.

    Härlig fredag till dig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren på mig blogg, alltid så roligt med nya läsare :D

    Inte så ofta man borde köpa kläder, hihi!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hade mest tights medans jag väntade Melvin. Men som sagt lite snygga skor,scarfs och smycken kan "hotta" upp det ordentligt :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.