tisdag 19 oktober 2010

Rapport från ultraljudet.

Dagen började väldigt bra med en nästan full sal på morgoncykeln och att Henrik följde med. Vilken energi!
Tiden fram till att vi skulle vara på sjukhuset gick alldeles för fort, så vi hann knappt förstå vad vi skulle göra.
Det var en konstig känsla från att man såg första bilden på lilla tussen till att man fick se att hjärtat slog i den lilla kroppen. Allt såg bra ut, vad hon kunde se och jag är imponerad över att man kunde se så mycket, så tydligt. Först låg den lilla och höll händerna för öronen, sedan var det akrobatik och benböj därinne. När den lilla sträckte på sig och blev raklång tappade jag andan för en stund.
Det är en speciell känsla.
Vår tuss.
Vi fick med oss fyra bilder hem från ultraljudet.
Första bilden i magen.
Nästa gång vi ses får vi hålla dig i vår famn.


Det sägs att första barnet ska vara lik sin pappa...
...en riktig sötnos.


(Vi anser att övriga bilder är för personliga).

10 kommentarer:

  1. Vad mysigt!
    haha, härlig bild på er tuss ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Overklig och underbar känsla på samma gång.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det häftigt Sandra.
    Det första ultraljudet är då man liksom fattar vad som finns därinne. Nästa ultraljud är babyn så stor att man kanske får se ett ansikte eller ett par små fina fötter. Då är man så nära målet att det känns helt plötsligt så overkligt! Roligt att få följa dig på vägen. Om jag gissar rätt är du ca 10-12 veckor efter dottern i hennes första graviditet.
    Var rädd om dig<3
    kram Anna

    SvaraRadera
  4. Men nu sitter jag här och kommer ihåg precis hur den där känslan kändes....alldeles alldeles uuuunderbar!!!
    GRATTIS till er!
    Så kul att du "visade vägen" hit:)
    Nu ska jag kika runt här lite:)
    Ha en fin onsdag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Rolig bild. Förstår att de andra bilderna är underbara för er. =) Kramar

    SvaraRadera
  6. Hahaha, söt bild!
    Vist är det en härlig känsla!
    kram

    SvaraRadera
  7. Visst är det MAGISKT!
    Så mysigt. Otroligt att man kan se lillplutten egenom magen så :)

    Fick ni veta könet?

    SvaraRadera
  8. Mycket lik pappa =)

    Inte alls så att jag är avis.... kram till er alla tre

    SvaraRadera
  9. Vilken sötnos ;) Gud vad häftigt det är det ni går igenom!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Sandra, kul med ultraljudet, vi har precis varit där också. Helt otroligt alltså, vilken känsla!! Kollade ni vilket kön det blir? Vi kollade inte. jag har inte kännt några sparkar ännu men jag hoppas de kommer snart! Känner du nåt? när började det kännas för dig? Jag har inte heller ställt mig på vågen så jag vet inte hur mkt jag har gått upp!
    Hoppas ni alla mår bra, vi ses å hörs. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.