måndag 27 september 2010

Banan- och kiwismoothie.

Det är höst här nu och man njuter varje gång man kliver utanför dörren. Efter jobbet i dag tog jag en liten promenad med Teja för att få njuta av den härliga eftermiddagssolen. Efter det intog jag min plats på Ullis Step, som var makalöst bra, som alltid. Har fått i mig lite kvällsmål; smoothie och en knäckebrödssmörgås. Kvällens smoothie såg ut såhär:
1/2 banan
2 kiwi
3 dl ekologisk naturell yoghurt
1/2 dl ekologisk musli
1 msk linfrö
I går kväll gjorde jag en Äppelpaj, med sirap. Det ska ge en knäckigare smak. Jag föredrar nog hellre socker, den knäckiga smaken blev väldigt söt. Då jag använde svenska, rätt sura, äpplen, så kan jag tänka mig att det blir ännu sötare om man väljer en annan äppelsort.
Här kommer ändå receptet, om Du vill pröva.
6 äpplen
150 gram smör
3 dl havregryn
2 dl socker
1/2 dl ljus sirap
1 1/2 dl vetemjöl

3 kommentarer:

  1. Lät väldigt gott både smoothin och pajen.
    Visst är det härligt med höst! Älskar den klara luften!
    kram

    SvaraRadera
  2. Söta kläder och smarrig bild =)
    Nästan så man blev sugen åka o köpa både kiwi och banan. Men med huset fyllt av äpplen sedan marknaden igår får jag hejda mig =)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Måste göra smoothie någon dag!!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.