söndag 22 augusti 2010

Från åska och muller till en vacker morgon.

Här uppdateras det inte så bra, men jag tycker att det är rätt skönt att bara få vara just nu. I går anlände vi till underbart vackra och mäktiga Sylarna. Som senare bjöd på ett riktigt åskväder, låg i tältet och lyssnade. Det riktigt skakade och mullrade mellan bergsväggarna. Tro mig, det har aldrig varit så skönt med en varm dusch, en varm kopp choklad och en varm säng. Jag sov som en prinsessa hela natten. På bilden ser ni vad jag vaknade till. Om ändå bilden kunde beskriva verkligheten. Lite tråkigt är att vi aldrig hann gå upp till toppen av Sylarna. I dag har vi haft en lång, men mycket vacker vandring in till Härjedalen och vackra Helags. I bastun i kväll hade vi en otroligt vacker utsikt över Helagsglaciären. Om vädret tillåter så ska vi gå upp till toppen innan vi beger oss av härifrån. Just nu regnar det, men det är rätt mysigt att bara mysa i tältet då och vi har haft härligt väder hela dagen. Sov gott.

1 kommentar:

  1. Vad härligt det ser ut. Jag är så avis. Längtar tills nästa år då vi troligen ska vandra Kungsleden eller "bara" Kebnekaise
    Ha det underbart!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.