torsdag 15 juli 2010

"Bomben"

Blev så avundsjuk i morse när jag pratade med en vän och hon skulle åka i väg med barnen och bada hela dagen. Jag vill också ligga där efter strandkanten i bikini med ett par läckra solglasögon, en skön filt och en bra bok. Eller, helst av allt vill jag åka rutchkanan med barnen, kasta boll i vattnet, köra "bomben" från kanten. Så att alla andra "perfekta" mammor tycker att man är konstig. Livet är inte så allvarligt och alldeles för kort för att inte kunna bjuda på små korta stunder av humor och alldeles för kort för att rama in människor, i vad som är rätt eller fel.

Nu sitter jag och njuter av dagens sommarpratare, Micael Dahlén, helt underbar! Jag fnissar, så att ögonen tåras och magen värker. Du måste bara lyssna på honom. Han gör så att jag sitter här och småler hela tiden.

Det bästa med Sommarpratarna, är att man vet att när det är slut för dagen och solen skiner ute, då behöver man inte jobba så mycket längre...

2 kommentarer:

  1. Jag håller absolut med dig! Vill man göra "bomben" ska man göra det! Allt som inte skadar någon annan är väl inget dåligt, fast vissa människor anser sig veta hur man ska uppföra sig. Tycker syna om dem, de har nog ett tråkigt liv.
    kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Kan bara också hålla med.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.