onsdag 9 juni 2010

God morgon hjärtat.

Vi ville bara säga att vi tycker om Dig.
Vi saknar Dig när du inte är här och det är tomt att sova utan Dig. Ingen som säger god natt. Det finns ingen som tar emot mig på andra sidan, när jag vill byta sida. Det finns ingen som blir irriterad på mig för att jag tar så mycket plats. Det är ingen som sover som en ängel bredvid och det finns ingen Vi får säga god morgon till. Det är ingen som äter frukost med mig och det finns ingen som säger hej då när jag går till jobbet.
Det finns ingen Du här.
Jag la alla kuddarna på rad under täcket på din sida, för att, när jag vände blicken dit, skulle jag tro att du låg där och sov. Men herregud, så ocharmig kudden var att pussa god natt och på morgonen hade jag lyckats sparka undan hela bygget och offrandet av min kudde gav ingenting. Jag låste dörren till toaletten utifrån, för att jag skulle få köa och tänka att du var därinne. Det slutade med att jag inte höll på att få upp låset igen. Jag satte hunden på stolen vid frukostbordet och klädde på henne alla dina arbetskläder, men hon hade alldeles för svårt för att sitta stilla vid matbordet. Så jag fick städa havregrynsgröt över hela golvet. Jag sa, som du brukar, "drick upp mjölken", och det gjorde hon. Snällt. Jag spelade in "hej då, ha en fin dag på jobbet, puss" och spelade upp det precis när jag tänkte gå ut igenom dörren.
Suckade och kunde konstatera att inget blev Du. Jag skuttade ner för trappan med ett leende och insåg att det inte finns någon som kan vara som Dig. Det är därför jag tycker om Dig så mycket.


Det finns nybakta kardemumma bullar till Dig när du kommer hem från jobbet i dag.

Eftersom det finns nybakat, så måste vi snart göra en utflykt. Saft (läs kaffe) och bullar.

Det var bara det jag hade på hjärtat just nu. Ha en fin dag hjärtat.

Kramar till Dig från mig och prinsessa.

2 kommentarer:

  1. Vackert.
    Hoppas att vederbörande finner dina rader och berörs lika mycket som jag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så vackert...! Blir alldeles varm i hjärtat! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.