måndag 31 maj 2010

Mors dag.

Vi har aldrig firat Mors dag på något speciellt sätt. Ändå fick
jag otroligt dåligt samvete över att jag hade valt att fira min mor i
dag i stället. Jag känner nog saker efter hur jag själv hade känt
och de må bli synd om mina barn som får en mamma, som är så
fruktansvärt traditionell. I dag överraskade jag mamma på jobbet med
choklad, en krukväxt och en kruka som jag är alldeles såld över.
Jag sa till mamma att hon fick byta krukan, men hon ville ha den kvar
eftersom jag tyckte så mycket om den.
Alldeles nyss fick jag ett sms av mamma där hon skrev att hon hade
känt sig ledsen och trött hela dagen, men att hon blev så glad över
att jag kom in i dag och andra vackra ord.
Jag blev alldeles tårögd och kände mig först glad över att jag
överraskade henne, men är samtidigt rädd att hon är ledsen över
att jag inte kom i går. Mamma har alltid varit noga med att uppvakta
sin mamma på Mors dag, men alltid sagt att vi inte ska bry oss om
speciella dagar.
Men det är självklart att man vill bli uppvaktad på Mors dag, kanske
inte med presenter och blommor, men med sina barns närhet.
Nu ska jag glömma det här och göra bättre nästa år, med mig
närvarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.