söndag 30 maj 2010

Milkojoggen 2010.

Det har inte funnits så mycket tid för att skriva här i helgen. I
fredags var vi och såg Vertex Velo. En backsprint i cykel. Efter det
hade jag mys/vinkväll med finaste Natanya. I går var H i väg på
hundgympa på förmiddagen. Jag var dit och såg på en liten stund. En
rolig aktivitet som de hittat på.
Ska erkänna att jag var rätt trött efter fredagen och vinet hade
satt sina spår i kroppen. Ändå bestämde jag mig för att vara med i
Milkojoggen, en distans på 10 km. Efter att löpningen har känts helt
misslyckad sista veckan, så hade jag inte så höga förväntningar
på mig själv. Men ville dämpa tävlingsnerverna som har funnits i
mig i några veckor. För min egen skull hade jag bestämt mig för att
inte kolla på klockan de första 4 km. När jag passerade 4 km och
såg min tid blev jag rätt förvånad över tiden. Det kändes som att
det gick så långsamt, men klockan visade annat. Om jag hade orkat
hålla ett tempo på 4min/km sista kilometern hade jag tagit mig in
under 45 minuter. Men med en rejäl stigning sista 1,5 km, så höll
det inte. Så min tid blev 45,27 och var trött, men absolut inte helt
sliten vid målgång. Banan var rätt tunglöpt, men rolig.
För min del känns det otroligt bra. Nu vet jag att jag går under 45
minuter enklare än vad jag tror. Fler bilder från löpningen kommer
senare.

I går kväll grillade vi och myste med H:s föräldrar i deras stuga,
sedan sov vi över där och jag sov som en liten prinsessa. Väldigt
mysigt.

I dag har vi varit ute på ett litet mission i skogen, som jag ska
berätta mer om senare. Och vi har faktiskt lite sol här, för första
gången på länge. Så härligt.

Hoppas att Ni har haft en härlig helg.

1 kommentar:

  1. Gud vad duktig du är. Måste ha kännes så bra efteråt. Kram

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.