fredag 30 april 2010

Obehagligt.

Jag tycker att det är obehagligt att ta prover. När de undersöker
kroppen. Puls. Blodtryck. Ser det bra ut? Jag vet inte hur många
gånger jag frågade det på 30 minuter. Och jag blir nojig när de
säger att några av proverna tar ungefär en månad, med ett "men vi
hoppas att vi inte hör av oss". Och så det här med BMI. Jag är
allergisk mot att de mäter sådant. Visst, en bra riktlinje. Men nu
fick jag höra att "du ligger lite lågt nu". Hade det varit för ett
halvår sedan, hade de sagt, "du ligger lite högt". Skillnaden är att
jag då var mer vältränad, men inte alls överviktig.
Om jag kunde skulle jag unna mig själv någon god efterrätt till
lunch, för att jag var så duktig hos doktorn. Men jag har lovat mig
själv att inte äta godis, onyttiga efterrätter eller mjukt bröd.
Ibland är man bara så liten när det kommer till människor i vita
rockar och sterila rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.