lördag 24 april 2010

Livskvalité 2010-04-24

I morse var jag tvungen att kliva upp och känna efter om kroppen verkligen skulle orka gå en dag på fjället. Men med frisk luft, en härlig sol och två av de bästa, då känner man inte hur ett lågt hb-värde påverkat mig.
Strax efter klockan 08.00 var vi på väg mot Fjällhalsen/Västfjället.

Jag kan inte beskriva hur jag känner dagar som dessa.
Finns det här i verkligheten.
Stora delar av dagen har jag gått och nynnat på en låt av Stevie Wonder.
Så när ni kollar på bilderna vill jag att ni lyssnar på den och tänker på hur jag känner i själen just då.
Är inte det en sådan låt som man nynnar på när det känns bra i hjärtat?


Är så svag för dessa små raviner.


I dag bar vi skidorna på ryggen nästan halva dagen,
eftersom snön orkade bära oss och det var barmark på vissa områden.
När jag såg den här bilden nedan, framför mig blev jag kär tusen gånger om.
Det var så vackert.
Naturen.
Finaste H.
Prinsessan T.
Blir alldeles varm i hjärtat.
Lite känsla av sommaren mitt i vår-vintern.
Och för er som aldrig har sett avföring från en ren tidigare.
Renskit, som jag så fint uttrycker det...
Jag älskar de olika vyerna som fjällen erbjuder.
Ser ni finaste som en liten prick längst ner?
På det här stället tog vi en av fikapauserna i dag och en riktig solstund.
Med myror i benen var jag tvungen att gå på en upptäcksfärd i ravinen och när jag hade klättrat på stenar, åkt kana på snön, fotograferat, njutit och vandrade i ravinen, ville jag bara springa fram och tillbaka och skrika ut årets största vårskrik.
...och här vill jag presentera mer avföring, den här gången från en ripa.





Fjäder från en ripa.


Tack för ännu en underbar dag i ditt sällskap.
Efter en underbar dag, lasagne, sallad, paj, ett glas rött, nedvarvning i soffan, ett solvarmt ansikte, finaste och en skön säng kommer jag att sova som en prinsessa i natt.
Hoppas att ni också får njuta av en riktigt skön sömn.

3 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Vilken härlig dag! Jodå sången passar bra in!
    kram

    SvaraRadera
  2. Gud vilka vackra vyer.
    Och sol på klar blå himmel.
    Kan det bli bättre?
    Nä....jag tror inte det :)
    Hoppas att du får en bra dag idag också.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Men jag får ståpäls. Vilka fantastiska bilder du bjuder på.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.