måndag 26 april 2010

Kyckling med kokosmjölk.

Vill tipsa om det som serverades till middag här i dag. Jag som inte är så duktig på att följa recept gjorde inte det i dag heller och det blev väldigt gott, så ni får det som jag gjorde det.
Det här behöver du:
3 kycklingfiléer
1 röd paprika
Färsk broccoli
2 vitlöksklyftor
1 gul lök
1/2 hönsbuljong
1 burk bambuskott
1 pkt krämigare kokosmjölk (jag gillar Santa Marias).
Röd currypasta
Salt

Först strimlade jag kycklingfiléerna och stekte dem i smör och saltade väldigt lätt. När de kändes genomstekta la jag i strimlad paprika, hackad gul lök, finhackad vitlök. Samtidigt ångkokade jag broccolin i små bitar. Häll i kokosmjölken försiktigt och låt den sakta bli varm. Lägg i buljongtärningen. När det har blivit varmt lägg i ångkokt broccoli och bambuskott. Smaka av med röd currypasta. Jag använde ungefär två stora teskedar. Till detta serverades
basmatiris.

Snabbt och mycket gott, perfekt till middag. Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.