onsdag 24 mars 2010

En leende löpare.

I går eftermiddag fick jag känna på årets första löptur på bara asfalt. Normalt undviker jag gärna asfalten, men såhär första vårturerna är det underbart att få sträcka ut i ett riktigt löpsteg på asfalten. Solen var med mig hela löpturen och i går var jag en leende löpare. Så härligt.
Det som också glädjer mig är att jag inte har varit så här löpstark i benen på våren, sedan jag tävlade i skidor. Det ger resultat att nöta löpband under vintern.
Så bara jag håller ihop kroppen med en bra kombination av träning, vila och kost, så blir det en bra säsong.
Jag vill inte göra om samma misstag och få ett lika dåligt slut som förra årets säsong. I år håller vi till Lidingö, eller hur?
Innan löppasset körde jag ett styrkepass för axlar och mage. Precis lika viktigt med styrkepassen, för att hålla i kroppen under löpningen. Så fuska inte med dem!

2 kommentarer:

  1. Vad var misstaget? Blev bara nyfiken! För mig är det verkligen dags att komma igång nu om jag ska palla tjejmilen, ovan som jag är =)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart att äntligen få springa ute. Ha en underbar dag.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.