onsdag 24 mars 2010

Det kommer att kännas tomt.

Efter att ha varit samlad i en stor familj sista kvällarna, så kommer det att kännas tomt i kväll. Det har varit så mysigt och så mycket god mat.
För mig är det så viktigt att kunna umgås hela familjer sådär. Har aldrig riktigt haft det så själv och kanske är det därför det är så viktigt och betydelsefullt för mig. Det var som när jag prompt ville ha söndagsstek en söndag. Det slutade med att vi kom fram till att det egentligen inte var själva steken jag var ute efter, utan det traditionella att äta söndagsmiddag. Det är något som är viktigt när jag själv får familj, att man trots aktiviteter, arbete och annat, ska ha stunder tillsammans för att umgås. Mina barn kommer att tycka att jag är löjlig, men tror att det väl uppskattas när de blivit vuxna.
I går var det H:s bror och hans fru som lagade middagen, en tre rätters, som var helt fantastisk. Tack för mycket god mat.

I eftermiddag/kväll ska jag njuta av en vilodag med en promenad runt berget, en mycket enkel middag och slöa i soffan.

Här lyser solen i dag också, underbart.

Ha en fin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar och ha en fin dag.