tisdag 11 september 2012

En traktor i sängen!

Det blir alltid lite tyst och lite tomt när inte alla är hemma. Vi har skickat i väg Henrik till Stockholm ett dygn. Fick en så fin present i dag av honom, som underlättar mycket för mitt arbete här hemma.

Både jag och lilla fröken är väldigt trötta med förkylningar, arbete och förskola. Det märks att de fem timmar per dag hon har varit där själv senaste två dagarna har tagit mycket krafter av henne. I morse visade hon att hon ville ha vårat ”vanliga” morgonmys i soffan, det kändes lite sorgligt att behöva fokusera på att ta sig i väg.

Så i morgon. Då ska vi ta lång mysmorgon och hämta nya krafter.

8 kommentarer:

  1. Mina blir också trötta av dagis. De var helt slut idag och nu är det ju bara tisdag....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag gruvar mig lite för det, när vi kör igång på riktigt...

      Radera
  2. Så söt hon är och kan tro att dagis tar på krafterna massa nya intryck, ohh så roligt att få present också.

    Ja uj vilken tid det tar att spara ut, men nu såg jag att jag har längre än jag trott =D, nu är det ju bara köra på =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste vara en helt ny värld för dem att börja på förskola, för mig också andra sidan ;)

      Radera
  3. Ja här är det också extra trötthet de dagar Lill-loppan varit på förskolan, men tänk så mycket intryck de får på de fem timmarna. Bara att vara själva utan någon av sina föräldrar måste ju ara gigantiskt stort, men hon trivs bra och så på förskolan?
    Hoppas ni får en riktigt mysig morgon i morgon då ni kan stanna i soffan hur länge ni vill! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har gått väldigt bra när hon har varit där, men det märks att det påverkar henne väldigt mycket. Som i dag när vi varit hemma, jag kan knappt gå ur sikte och mycket mamma, gos och famn. Mysigt, men samtidigt gör det att jag tycker att det är ännu jobbigare att lämna henne.
      Hoppas att ni har haft en fin dag.
      Kramar

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.